Spring menu over og gå til indholdVend tilbage til forsidenGå til vores guide for tilgængelighed
Næste indlæg: Forrige indlæg:

Konceptudvikling

Konceptudvikling for Mellemfolkeligt Samvirke. Konceptet skulle strammes meget op, lægge sig tættere op ad strategien og gå fra magasinformat til aktivistisk avis.

Konceptudvikling

Nyt koncept for medlemsblad

Samarbejdspartner: Mellemfolkeligt Samvirke.

Om opgaven: Mellemfolkeligt Samvirke ønskede at få et strammere koncept, som var lettere at gå til i en meget travl hverdag. Grafisk designer Kenneth Schultz udviklede den visuelle del af konceptet.

Sådan udviklede Vendelbo Kommunikation koncept

Hvad er Mellemfolkeligt Samvirke egentlig? Hvem er I? Spurgte jeg chefgruppen og redaktionsgruppen om, da jeg faciliterede en workshop. Sammen identificerede vi organisationens grundværdier, som konceptet er udarbejdet efter:

  • Aktivisme: udadvendt, voldsom, forandring
  • Grimhed: tage de usexede dagsordener, modig (tier aldrig stille), højtråbende og ’vi er ikke som de andre’
  • Glæde: passioneret

Mellemfolkeligt Samvirkes nye medlemsblad

Magasinformatet blev skrottet og istedet fødte vi en aktivistisk avis, hvor den kuraterede viden er omdrejningspunktet. Noterne bærer mere præg af analyse og kigger både bagud og fremad.

Temaet præsenterer viden, medlemmerne ikke får andre steder og som understøtter den aktivisme, som Mellemfolkeligt Samvirke dyrker mere intenst i disse år end længe.

Læs med her