Nyt koncept for medlemsblad
Samarbejdspartner: Mellemfolkeligt Samvirke.
Om opgaven: Mellemfolkeligt Samvirke ønskede at få et strammere koncept, som var lettere at gå til i en meget travl hverdag. Grafisk designer Kenneth Schultz udviklede den visuelle del af konceptet.
Sådan udviklede Vendelbo Kommunikation koncept
Hvad er Mellemfolkeligt Samvirke egentlig? Hvem er I? Spurgte jeg chefgruppen og redaktionsgruppen om, da jeg faciliterede en workshop. Sammen identificerede vi organisationens grundværdier, som konceptet er udarbejdet efter:
- Aktivisme: udadvendt, voldsom, forandring
- Grimhed: tage de usexede dagsordener, modig (tier aldrig stille), højtråbende og ’vi er ikke som de andre’
- Glæde: passioneret
Mellemfolkeligt Samvirkes nye medlemsblad
Magasinformatet blev skrottet og istedet fødte vi en aktivistisk avis, hvor den kuraterede viden er omdrejningspunktet. Noterne bærer mere præg af analyse og kigger både bagud og fremad.
Temaet præsenterer viden, medlemmerne ikke får andre steder og som understøtter den aktivisme, som Mellemfolkeligt Samvirke dyrker mere intenst i disse år end længe.